Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education - Individuals with Visual Impairment II.

Class at Faculty of Education |
OKBS1S127A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Speciálně-pedagogická podpora vývoje dítěte, rozvoj reedukace zraku, rozvoj kompenzačních smyslů – sluch, hmat, čich a chuť

2.      Vzdělávání žáka se zrakovým postižením, podpůrná opatření

3.      Jednotlivé stupně podpůrných opatření

4.      Jednotlivé oblasti podpůrných opatření

5.      Optika, základní principy, optické pomůcky, předepisování optických pomůcek, specifika brýlové korekce (Dr. Martin Vrubel)

6.      Asistivní technologie (Dr. Milan Pešák) Asistivní technologie využívající moderní počítačové a mobilní technologie mohou významně zmírnit komunikační a informační deficit některých skupin žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. Příkladem mohou být žáci s omezením smyslového vnímání (zrakově či sluchově handicapovaní žáci), žáci s poruchami autistického spektra, žáci s omezeními v oblasti hrubé i jemné motoriky nebo schopnosti ovládat hlas či mimiku a gestiku, žáci s vyššími stupni mentálního postižení.

7.      Legislativní podporaJe zajištěno, aby se alespoň některé moderní asistivní technologie dostaly k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a ti je měli k dispozici při výuce. V rámci podpůrných opatření (dle § 16 odst. 2, písm. d) Zákona 561/2004 Sb.) může vzdělávací zařízení získat na vyjmenované kompenzační pomůcky a asistivní technologie finanční příspěvek.

Annotation

Studying this module will make students familiar with visual impairment and related issues such as the quality of life of people with visual impairment. Our students will acquire basic competences necessary for communication with individuals with visual impairment.

This module also provides them with an overview of possible special educational support.