Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Special Educational Diagnostics

Class at Faculty of Education |
OKBS3S116A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsahové vymezení:

Diagnostický proces a jeho fáze

Kvalitativní diagnostické metody – pozorování, rozhovor, analýza produktů

Zásady využívání kvalitativních diagnostických metod

Kvantitativní diagnostické metody  - testy, dotazníky, vývojové škály aj.

Vlastnosti kvantitativních diagnostických nástrojů (validita, reliabilita)

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v raném věku

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky v předškolním věku

Specifika a vybrané oblasti sppg diagnostiky ve školním věku

Dynamické diagnostické přístupy – principy a metody

Annotation

The aim of the course is to acquaint students with diagnostic methods and procedures, principles and sub-phases of the diagnostic process and the specifics of special educational diagnostics in relation to different age groups. Students will get a basic overview of qualitative and quantitative diagnostic methods and the principles of their use in special educational practice.

They will also become introduced with the principles of dynamic diagnostics and the possibilities of its use in the support of individuals of different age groups.