Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Educational Practice II.

Class at Faculty of Education |
OKBS3S118A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Student pokračuje v práci s portfoliem odborné praxe. Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe (záznamy z hospitací, rozhovorů s klienty, přípravy na vlastní asistentskou praxi, průběžné hodnocení vlastní praxe).

Záznamy z praxe jsou klíčovým materiálem v programu předmětu Program řízené reflexe speciálního pedagoga II.

Obsahové vymezení: seznámení s vybraným pracovištěm;  plnění úkolů pod supervizí speciálního pedagoga; vedení záznamů formou portfolia; rozbory vlastní asistentské praxe, reflexe.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem povinné odborné praxe je upevnění všeobecných, odborných a speciálních pedagogických, speciálně-pedagogických a psychologických znalostí jejich ověřením praktickou aplikací. Povinné předměty odborné praxe jsou zařazeny do všech ročníků bakalářského studijního programu tak, aby svým zaměřením umožňovaly systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti speciální pedagogiky.

Důraz je kladen na postupné zvyšování nároků na studenty při praktických činnostech a úzkou vazbu na profil absolventa. Jako evaluační nástroj formativního hodnocení je využíváno Portfolio odborné praxe.

Zaměření praxí a jejich plnění je úzce propojeno s obsahem simultánně probíhajícího předmětu reflexe pedagogické praxe. Odborná praxe II využívá zkušenosti získané v předmětu Oborová praxe I a v souvisejícím reflektivním semináři.

Rozšiřuje působení studentů na přiděleném pracovišti o asistentské práce na pod supervizí určeného pracovníka. Studenti vstupují do praxe s cílem osvojit si základní odborné znalosti podporující porozumění vzájemným vztahům biologické podmíněnosti a sociální determinace na formování osobnosti člověka s postižením v oblasti fyzické, psychické nebo sociální.

Praxe umožňuje studentům sledovat metody a formy práce učitele, speciálního pedagoga s žákem a do těchto aktivit se osobně zapojit. Záměrem je naučit studenty aplikovat teoretické poznatky do speciálněpedagogické praxe, osvojit si dovednost reflektovat získané zkušenosti ve speciálněpedagogickém terénu.Praxe probíhá ve školách a školských zařízeních podle parag. 16 odst. 9., dle zvolené specializace studenta, je organizována jako praxe asistenční pod supervizí a zahrnuje dílčí samostatné výstupy studentů.