Charles Explorer logo
🇨🇿

Kontext života osob se zrakovým a kombinovaným postižením

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKBS3S123A

Sylabus

Obsahové vymezení:

1.     Diagnózy predikující zrakové a kombinované postižení

2.     Hluchoslepota

3.     Rozvoj zrakového vnímání osob s kombinovaným postižením

4.     Budování komunikace osob se zrakovým a kombinovaným postižením

5.     Rozvoj kompenzačních smyslů osob s kombinovaným postižením, předškolní vzdělávání dětí s kombinovaným postižením

6.     Rozvoj motoriky dětí se zrakovým a kombinovaným postižením, metoda aktivního učení Lilly Nielsen

7.     CVI - centrální poruchy zraku: diagnostika, edukace

8.     Speciálně pedagogická diagnostika dětí s KP

9.     Speciálně pedagogické diagnostické metody dětí se zrakovým a kombinovaným postižením

Anotace

Předmět seznamuje se základními metodami funkčního vyšetření zraku, možnosti funkční diagnostiky osob se zrakovým a kombinovaným postižením, možnostmi rozvoje dítěte se zrakovým a kombinovaným postižením, základů budování komunikace. Probrána budou následující témata: dopady zrakového postižení v rámci vybraných diagnóz predikujících kombinované postižení, integrace zrakových dovedností pro samostatný život, příčiny zrakového postižení, centrální poruchy zraku.

V rámci jednotlivých věkových kategorií se předmět soustředí na výběr optických pomůcek, vliv asistivních technologií a zrakový trénink.