Obsahové vymezení:
1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů.
2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu.
3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze).
7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze).
Předmět doplňuje odbornou přípravu v rámci předmětu Oborová praxe III. Cílem předmětu je zhodnotit průběh Oborové praxe III, vyzdvihnout přínos praxe, poukázat na problematická místa praxe a možnosti jejich řešení.
Zkušenosti studentů jsou porovnávány s poznatky z relevantních odborných studií zaměřených na význam praxí při studiu pedagogických oborů. V rámci seminářů studenti zpracovávají seminární práce zaměřené na celkovou reflexi vykonaných praxí – nejvýznamnější postřehy ze seminární práce následně studenti formulují i do powerpointových prezentací, které v průběhu seminářů prezentují jako východiska pro skupinovou diskuzi.
Dále v rámci praxe vypracují kazuistiky, které rovněž prezentují v rámci seminářů Program řízené reflexe speciálního pedagoga III.