Obsahové vymezení:
1. Celkové zhodnocení studentských praxí, koncepce praxí a splnění cílů.
2. Praxe studentů pedagogických oborů z pohledu relevantních výzkumů – poznatky z terénu.
3. Prezentace studentů I. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
4. Prezentace studentů II. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
5. Prezentace studentů III. – průběh celého cyklu praxí, přínosy a řešené problémy.
6. Silné stránky praxí (brainstorming, skupinová diskuze).
7. Slabé stránky, ohrožení průběhu a příležitosti pro rozvoj praxí (brainstorming, skupinová diskuze).
The course complements the professional training within the subject Professional Practice III. The aim of the course is to evaluate the course of Field Practice III, to highlight the benefits of the practice, to point out the problematic areas of the practice and the possibilities of their solution.
Students' experiences are compared with findings from relevant professional studies focused on the importance of practice in the study of pedagogical disciplines. During the seminars, students prepare seminar papers focused on the overall reflection of the practice carried out - the most important insights from the seminar papers are then formulated by students in powerpoint presentations, which are presented during the seminars as a basis for group discussion.
Furthermore, they develop case studies within the practice, which they also present in the seminars of the Guided Reflection Programme for Special Educators III.