Tematické okruhy:
Vymezení pedagogického procesu a pojetí ředitele jako pedagogického lídra
Kvalita školy a její měření, kritéria kvalitní školy
Autoevaluace školy
Hodnocení v pedagogickém procesu
Hospitace jako jeden z nástrojů řízení pedagogického procesu
Funkce školy a proměna jejich chápání v současné době, řízení školy v souladu s těmito funkcemi.
V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink:https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
* Sylabus byl inovován v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Kurz je součástí vzdělávacího modulu pro rozvoj kompetencí studentů v oblasti evaluace a autoevaluace.
The course is designed as an introductory entry into the issue of management of the educational process, i.e., on the basic activities of school leaders. It aims to familiarize with the contextual effects on education, to clarify the determinants and influences entering the management of the educational process.
Attention is focused on the changing functions of the school, on basis for management, as well as on the tools and course of school self-evaluation. The course is taught mainly by the flipped classroom method, which students will be introduced to at the first meeting.
Portfolio building is an integral part of the course.