Hlavní témata předmětu:
1. Techniky rozvoje a vedení lidí, rozdíly, výhody a nevýhody. Vhodné situace pro jejich využití: koučink, mentorink, supervize, poradenství
2. Specifika mentorinku a koučinku, teoretický rámec
3. Stanovování cíl ů, metoda GROW
4. Mentorský rozhovor, koučovací pozice
5. Zpětná vazba a zásady jejího poskytování s akcentem na verbální zpětnou vazbu
6. Mentorink při práci s autoevaluačními nástroji školy
7. Využití mentorinku v prostředí školy – rozvoj pracovníků, kompetenční model, portfolio, hodnotící rozhovor vedený koučovací technikou
8. Samostatná práce navazuje na prezenční výuku a zahrnuje především praktický nácvik mentorských a koučovacích rozhovorů a jejich reflexe ve trojčlenných skupinách studentů. V kurzu bude implementovaná metodika pro podporu autoevaluace školy především v oblasti sociálního klimatu a metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink:https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
Předmět je zaměřen na praktický výcvik v mentorských dovednostech. Účastníci se seznámí s technikami mentorinku, supervize, poradenství a koučinku a budou schopni je od sebe odlišit a zvolit vhodný typ pro danou situaci. Účastníci pochopí a budou schopni aplikovat koučovací přístup a pozici v mentorských a manažerských rozhovorech, pracovat s metodou GROW a využívat tyto techniky při vedení lidí. Využití těchto metod bude diskutováno v souvislosti s aktuálními tématy týkajícími se rozvoje pracovníků ve školství.