1. Vzájemné vztahy práva a ekonomiky v oblasti školství.
2. Ekonomický slovník ve školství
3. Finanční právo versus správní právo v podmínkách školství
4. Státní rozpočet a rozpočet kapitoly MŠMT 333
5. Odlišnosti státního rozpočtu a rozpočtu územního samosprávného celku
6. Vývoj státního rozpočtu v kontextu financování vzdělávání.
7. Návrh zřizovac í listiny školy a rámcový návrh jejího rozpočtu
8. Výhody a nevýhody příspěvkové organizace v kontextu financování a ekonomických pravidel
9. Právní předpisy obsahující ekonomické souvislosti pro oblast vzdělávání a školských služeb
10. Podzákonné právní předpisy spojené s hospodařením škol a školských zařízení
11. Praktické příklady z oblasti hospodaření a účetnictví ve škole Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v MS Teams.
Students will use the theoretical knowledge gained in the subject Economical Aspects in School Management and develop them to the application level, especially in the context of budgeting, the importance of budget rules and the links between education and school policy and financial relations in education. Emphasis will be placed on understanding the differences between the state budget and the budgets of territorial self-governing units, and in practical application, the study will focus on the establishment documents of schools and school facilities, their budgets, audit protocols and statements.
The aim of the course is to teach students to apply the theoretical knowledge and thereby extend their use for management at any level of education.