1. Vzájemné vztahy práva a ekonomiky v oblasti školství.
2. Ekonomický slovník ve školství
3. Finanční právo versus správní právo v podmínkách školství
4. Státní rozpočet a rozpočet kapitoly MŠMT 333
5. Odlišnosti státního rozpočtu a rozpočtu územního samosprávného celku
6. Vývoj státního rozpočtu v kontextu financování vzdělávání.
7. Návrh zřizovací listiny školy a rámcový návrh jejího rozpočtu
8. Výhody a nevýhody příspěvkové organizace v kontextu financování a ekonomických pravidel
9. Právní předpisy obsahující ekonomické souvislosti pro oblast vzdělávání a školských služeb
10. Podzákonné právní předpisy spojené s hospodařením škol a školských zařízení
11. Praktické příklady z oblasti hospodaření a účetnictví ve škole Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (MS Teams). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí MS Teams, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v MS Teams.
Studenti využijí teoretické znalosti získané v předmětu Ekonomické aspekty školského managementu a rozvinou je do aplikační úrovně, zejména v kontextu sestavování rozpočtů, významu rozpočtových pravidel a vazby vzdělávací a školské politiky na finanční poměry ve školství. Důraz bude kladen na pochopení odlišností státního rozpočtu a rozpočtů územních samosprávných celků, dále se v praktické aplikaci studium zaměří na zřizovací listiny škol a školských zařízení, jejich rozpočtů, kontrolních protokolů a výkazů.
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat teoreticky získané znalosti a tím rozšířit jejich využití pro management na jakékoli úrovni školství.