1. Čtenářská gramotnost a její složky.2. Výzkumy čtenářství a čtenářské gramotnosti, výsledky českých žáků v mezinárodním výzkumu PISA.3. Čtenářské strategie
4. Rozvoj čtenářských strategií v praxi - konkrétní ukázky
5. Podmínky rozvoje čtenářství, dílna čtení
6. Tvorba, tvořivost a zážitek v literární výchově: propojování čtení a psaní
7. Školní čtenářské kluby
8. Současná nakladatelství pro děti a mládež
Předmět seznamuje studenty s konceptem čtenářské gramotnosti a s významem čtenářství pro rozvoj osobnosti dítěte. Jeho cílem je rozvoj receptivních komunikativních dovedností studujících a rozvoj funkční gramotnosti v oblasti čtenářství.
Seminář si klade za cíl:
•učinit přehled o současné dětské literatuře z hlediska literárních druhů a žánrů literatury pro děti
•zorientovat se na současném knižním trhu (kvalitní nakladatelství, ocenění za kvalitní dětskou literaturu, portály o dětské literatuře)
•rozvíjet interpretační schopnosti posluchačů v této specifické oblasti
•vést studenty k tvorbě vlastních otázek, úkolů a námětů k činnostem a k jejich reflexi
•pěstovat vnímání čtenářství jako celoživotního postoje člověka.