Předmět seznamuje studenty s problematikou autority v kontextu společenských věd. Analyzuje pojem autorita, uvádíjej do vztahu s pojmy obsahově blízkými.
Zabývá se podobou, členitostí, budováním a uplatňováním autority vrůzných prostředích, zejména v prostředí školní výchovy. Snaží se odpovědět na otázku, čím si vychovatel buduje azískává autoritu a v důsledku čeho ji naopak ztrácí.
Předmět se rovněž zaměřuje na otázky metodologie zkoumáníautority. Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou autority v pedagogickém kontextu, naučit jeanalyzovat pedagogické situace z hlediska problematiky autority a hledat spolu s nimi možnosti, jak cílevědoměpracovat s autoritou ve školním prostředí.
Obsahové vymezení: 1. Vymezení autority a její výzkum (pojem, členění ametody zkoumání autority). 2.
Podstata a druhy autority. 3. Autorita z hlediska ontogenetického vývoje. 4.Relativizace autority v současnosti. 5.
Funkce autority ve společnosti a ve škole. 6. Budování a uplatňování autority vedukaci. 7.
Charakteristiky napomáhající budování autority učitele. 8. Interakční styly učitele (mocenské konstelace,komunikace ve třídě). 9.
Možnosti školy v oblasti cílevědomé práce s autoritou. 10. Autorita ve výchově (ohniskováskupina).