Předmět seznamuje studenty se systémem klasifikace duševních chorob ve vývojovém kontextu. Zaměřuje se naobtížev dětském věku a adolescenci.
Předmět obsáhne různé formy abnormálního chování, jejich vývoj, diagnostikuazákladn í principy terapie. Důraz je kladen na využití současných poznatků, včetně kritiky redukcionistickýchpřístupůke konceptualizaci duševního zdraví a využití přístupů pozitivní psychologie.
Cíl předmětu: Studenti seseznámí spopisem duševních obtíží, které se objevují u dětí a mladých lidí. Budou tak schopni v praxi lépe rozpoznattyto potížea rozšíří své znalosti možné terapie a zásad podpory přímo ve školním prostředí.
Přehled výukových témat:1.Úvod dotématu psychopatologie. 2.ADHD, poruchy chování. 3.Závislosti a zneužívání návykových látek. 4.Poruchynálad asuicidum. 5.Úzkosti, obsesivně kompulzivní poruchy a poruchy související se stresem. 6.Neurovývojovéporuchy.7.Poruchy spojené s osobností. 8.Poruchy spojené s příjmem potravy a zdravím. 9.Ohrožené skupinydětí.10.Intervence v perspektivě pozitivní psychologie.