Předmět seznamuje studenty s východisky multikulturní výchovy, jejím vývojem a současnými trendy v celosvětovém kontextu. Připravuje studenty na výchovu a vzdělávání žáků z kulturně odlišného prostředí.
Prezentuje možnostimultikulturní výchovy a interkulturního vzdělávání v české škole. Cílem předmětu je přispět k vytvořenírespektujících vztahů mezi kulturami.
Sekundárním cílem je umožnit studentům seznámit se základními pojmy ainspirovat se při hledání adekvátních metod pro výuku a realizaci multikulturní výchovy. Obsahové vymezení: 1.Multikulturní, interkulturní a transkulturní společnost. 2.
Multikulturalismus a současné diskuse o jeho oprávněnosti.3. Kulturní zvyklosti různých národů a etnik. 4.
Rozdílné symboly v komunikaci, komunikační bariéry, etiketa. 5.Etnické postoje, stereotypy a předsudky. 6. Základní pojmy používané v oblasti multikulturní výchovy ainterkulturního vzdělávání. 7.
Praxe multikulturní výchovy v zahraničí. 8. Multikulturní výchova v české škole - cíle,možnosti, problémy. 9.
Multikulturní výchova jako průřezové téma v RVP a ŠVP. 10.Metody a formy multikulturní výchovy.