1. Vymezení didaktiky, základní terminologie a metody zkoumání, literatura a další zdroje informací.
2. Styly učení a poznávání, jejich význam pro učitele a žáky.
3. Pozornost a paměť. Důsledky pro strukturu a fáze vyučovací hodiny.
4. Vyučování založené na evidenci, efektivní výukové strategie. Tradiční didaktické zásady.
5. Motivování žáků ve výuce, chvála a kritika, zajišťování prostředí pro učení.
6. Klasifikace organizačních forem výuky. Metody výuky.
7. Komunikace ve výuce, techniky dialogické výuky. Výklad.
8. Řízení samostatné práce žáků. Kooperativní výuka a její realizace, složení skupin, komunikace ve skupině.
9. Hodnocení výsledků učení žáků. Průběžná zpětná vazba, formativní hodnocení.
10. Materiální a nemateriální didaktické prostředky, ICT ve výuce. Grafické reprezentace učiva.
11. Systém a struktura kurikulárních dokumentů v ČR. Vzdělávací obsah, učivo, očekávané výstupy. Klíčové kompetence, průřezová témata v kurikulu základní a střední školy.
12. Výukový obsah, didaktická transformace učiva. Učebnice, jejich druhy a parametry, další výukové materiály.
Předmět je úvodním vstupem do teorie výuky, představuje základní terminologický aparát, orientaci v kurikulárním kontextu a rámec pro uvažování v oborových didaktikách. Vede studující k odbornému popisu výukových situací a k porozumění výukovým metodám.
Vytváří předpoklady pro navazující didaktické předměty, které budou zaměřené na analýzu modelů strategického vyučování a na plánování a evaluaci výuky.