Cílem předmětu je seznámení se školním prostředím a obsahem práce učitele. Nedílnou součástí tohoto cíle je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v oblasti individualizované, diferencované a inkluzivní výuky v prostředí základní a střední školy.
Smyslem asistentské praxe je vytvořit prostor pro mentorský typ spolupráce mezi zkušenými a budoucími učiteli. Významným cílem je i rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta.
Studenti získají možnost poznávat různ é typy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné třídě – např. žáky se spec. vývojovými poruchami učení, s ADHD, žáky ze znevýhodněného sociálního prostředí, žáky nadané, žáky-cizince apod. Student se účastní úvodního informačního semináře a závěrečného reflektivního semináře na fakultě.
Pravidelně pracuje po celý semestr podle pokynů učitele, podle jeho pokynů také prezentuje výstupy z praxe ve studijní skupině na fakultě - tj. průběh a výsledky svých aktivit v rámci asistentské práce. Pro zápočet předkládá portfolio zpracovaných úkolů v rámci asistentské praxe.