Cílem předmětu je zajistit bližší sepjetí univerzitní přípravy učitelů matematiky s praxí. Studenti, kteří nevyučují, budou přiděleni k určitému učiteli na základní nebo střední školu, u něhož budou v průběhu semestru asistovat. Asistence spočív á v pomoci učiteli při přípravě, realizaci i reflexi výuky. Důraz je kladen zejména na tzv. tandemovou výuku, kdy student působí jako plnohodnotný druhý učitel v tandemu se zkušeným učitelem z praxe.
Studenti, kteří vyučují na škole matematiku, mohou plnit praxi na své škole.
Do plnění předmětu lze započítat následující činnosti: Doučování dítěte z matematiky (neplacené) - v rámci školy či mimo ni. Tandemová výuka matematiky s kolegou ve škole. Asistence kolegovi ve výuce.
Příprava výukových pomůcek. Organizace matematické soutěže na škole. Výuka ve vlastní třídě, v níž student ověří návrhy vzešlé z předmětu didaktika matematiky. Sbírání záznamů o chybách, kterých se žáci opakovně opouštějí. Další po dohodě s vedoucí předmětu.
K předmětu je otevřen kurz v Moodle, kde studenti diskutují o svých činnostech na škole – kurz je společný pro studenty prezenčního i kombinovaného studia.