Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika českého jazyka s praxí II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0C166A

Sylabus

Ve výukových blocích prezenční části kombinovaného studia bude řešen obsah odpovídající seminářům prezenčního studia. Témata: 1.       Úvod do psychodidaktiky předmětu – zásady, přístup k vyuč. obsahu, obsahová analýza učiva, rozpracování do didaktických situací a jejich řešení. 2.       Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, vlastní zkušenosti z výuky. 3.       Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ.

Variantnost přípravy na hodinu. 4.       Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení. 5.       Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. 6.       Možnosti realizace inkluze v hodinách češtiny na 1. st. ZŠ.

Anotace

Pokračovací kurz oborové didaktiky češtiny. Cílem je teoretická i praktická analýza vyučovacího obsahu, snaha přispět k rozvoji dovednosti sebereflexe studentů v edukačních pokusech, konstrukce konkrétních vyuč. výstupů.

Akcent bude kladen především na komunikační výchovu.