Ve výukových blocích prezenční části kombinovaného studia bude řešen obsah odpovídající seminářům prezenčního studia. Témata: 1. Úvod do psychodidaktiky předmětu – zásady, přístup k vyuč. obsahu, obsahová analýza učiva, rozpracování do didaktických situací a jejich řešení. 2. Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, vlastní zkušenosti z výuky. 3. Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ.
Variantnost přípravy na hodinu. 4. Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení. 5. Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. 6. Možnosti realizace inkluze v hodinách češtiny na 1. st. ZŠ.
Pokračovací kurz oborové didaktiky češtiny. Cílem je teoretická i praktická analýza vyučovacího obsahu, snaha přispět k rozvoji dovednosti sebereflexe studentů v edukačních pokusech, konstrukce konkrétních vyuč. výstupů.
Akcent bude kladen především na komunikační výchovu.