1.-2. Unité 1
Sociokulturní témata: formální a neformální představení, rodina, každodenní aktivity
Komunikační cíle: představit sebe, svoji rodinu, požádat někoho, aby se představil, vyjádřit libost, popsat aktivity, vyjádřit frekvenci a intenzitu
Jazykové cíle: gramatika – tázací zájmeno quel, tři typy otázek, passé récent a futur proche, neurčité zájmeno tout, předložky pojící se s názvy zemí a měst fonetika – tázavá intonace, výslovnost tous (1), vázání/řetězení slovní zásoba – stav, vztahy v rodině, každodenní aktivity
Unité 2
Sociokulturní témata: společenský, kulturní a geografický původ osoby, náležitost k dané skupině (chování, styl oblékání, atp.)
Komunikační cíle: popsat někoho, podat informace o někom, formulovat zdvořilou žádost, vyjádřit přání
Jazykové cíle: gramatika – vztažná zájmena qui a que, ukazovací zájmena celui-ci, celle- ci..., přítomný podmiňovací způsob, tázací zájmeno lequel fonetika – intonace (upřímnost a ironie), přední samohlásky slovní zásoba – společenské postavení, popis osoby (vnější charakteristika), styl oblékání 3.-4. Unité 3
Sociokulturní témata: životní styl, představení měst Montpellier, Lille, Lyon a Toulouse
Komunikační cíle: popsat bydlení, vyjádřit potřebu, přání, porovnat kvantitu a kvalitu
Jazykové cíle: gramatika - vztažná zájmena où a dont, komparatif, přivlastňovací zájmena, superlatif fonetika – nosové hlásky, výslovnost plus slovní zásoba – bydlení, dopravní prostředky, město
Unité 4
Sociokulturní témata: zdraví, problémy spojené se zdravotním stavem
Komunikační cíle: vyjádřit podmínku, popsat způsob života, vyjádřit radu nebo potřebu
Jazykové cíle: gramatika - hypotéza, neurčitá přídavná jména, zájmena en a y, neurčitá zájmena, devoir + infinitif, přítomný subjonctif fonetika - intonace (rada, podráždění), nosové hlásky, výslovnost tous (2), výslovnost subjonctivu slovní zásoba – potraviny, jídlo, sport 5.-6. Unité 5
Sociokulturní témata: aktivní život, vzpomínky na školní léta, specifika francouzského vzdělávacího systému
Komunikační cíle: popsat situaci a událost v minulosti, evokovat vzpomínky, situovat v čase, vyjádřit výhrady
Jazykové cíle: gramatika - časy vypravování (přítomný čas, minulý čas složený, imperfektum), tvoření příslovcí -ment, ne … que, depuis, il y a fonetika - rozdíl ve výslovnosti přítomného času, minulého složeného času a imperfekta, intonace (vyjádření překvapení a příslovce -ment), výslovnost polosouhlásek slovní zásoba - práce, škola, vzdělávání
Unité 6
Sociokulturní témata: internet, kavárny, víkendové aktivity, společenský život
Komunikační cíle: popsat aktivity, odůvodnit výběr, představit projekt, vyjádřit příčinu problému
Jazykové cíle: gramatika – zápor, vyjádření příčiny, gérondif fonetika – výslovnost schwa, intonace (vyjádření názoru), nosové hlásky slovní zásoba – komunikace, kavárny, zájmy 7.-8. Unité 7