Obsah předmětu: 1. Koncepce hudební výchovy na 1. st. ZŠ, činnostní charakter Hv, RVP, ŠVP, průřezová témata, osnovy, standardy, učebnice Hv, školy s RVHV.
Slovní hodnocení v Hv. 2. Psychologické základy hudební výchovy – základní hudebně psychologické kategorie, klasifikace hudebních schopností a jejich charakteristika. 3. Diagnostika hudebnosti, koncipování kolektivní a individuální prověrky hudebnosti. 4. Rozvoj rytmického cítění, rytmická práce s říkadlem a s písní. 5. Hlasová výchova, funkce přípravných cvičení k písni. 6. Metody nácviku písně. Imitace.
Nástrojové a pohybové činnosti. 7. Rozvoj intonačních dovedností, sluchová analýza. 8. Tvořivá intonace. Nácvik písně intonací. 9. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti, tvořivá práce s malou písňovou formou. 10. Prvky vícehlasu.
Metodický postup při práci s vícehlasem. 11. Poslechové činnosti, vizualizace poslechu. 12. Hudební pohádka jako integrativní princip.
Teorie a praxe hudebního vyučování. Úvod do hudebně didaktické problematiky, analýza modelových situací v hudebním vyučování.