přímá výuka 6 h, samostatná práce 21 h, příprava na zápočet 3 h
Nastudování přednesové skladby z období romantismu, průběžné osvojování jednoduchého instruktivního nástrojového repertoáru, využitelného v hudebně výchovné praxi. Oblast improvizace se prohlubuje o využívání dominantního septakordu pozvolna i vedlejších kvintakordů a tvorbu jednoduchých předeher.
Lekce 1 - posouzení pokroku v technických, hudebních, interpretačních, uměleckých a improvizačních dovednostech a znalostech, eventuální úprava individuálního studijního plánu.
Lekce 2 – 10 - studium technických cvičení, etud, přednesových skladeb (v tomto semestru povinně skladba období romantismu) a improvizačních dovedností (základní kadence s použitím D7, seznamování s použitím vedlejších kvintakordů, transpozice a stylizace, jednoduché předehry). Meritem výuky je opět studium písní s improvizovaným doprovodem a vytváření jejich portfolia pro praxi. Práce v návaznosti na průběžnou, pravidelnou přípravu studenta v souladu s jeho možnostmi a zkušenostmi.
Lekce 11 -zhodnocení plnění individuálního studijního plánu a pokroku v jednotlivých oblastech hudebního nástrojového projevu, Finální stanovení podmínek k zápočtu.
Lekce 12 - interní zápočtová přehrávka.
Study of the selected repertoire, the choice is given by the degree of student's instrumental abilities. Preparation of recital composition from the Romantic period.
Dominant seventh chord, creation of simple overtures.