1. Čím se zabývá vědní obor informatika. Proč se informatika zařazuje do kurilula 1. st.
ZŠ 2. Vysvětlení pojmu informatické myšlení. Hlavní principy logovské kultury a její představitelé. 3. Postavení učiva informatiky v kurikulu 1. stupně ZŠ v ČR a v zahraničí. 4. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení bez použití počítačů (typu CSUnplugged). 5. Jak učit informatiku na 1. stupni ZŠ? Co víme o tom, jak si žáci představují některé pojmy? 6. Jaké jsou pro výuku informatiky na 1. stupni ZŠ učebnice? 7. Dostupné zdroje pro učitele zaměřené na utváření a rozvoj informatického myšlení žáků. 8. Rizika používání digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.
Pozornost je věnována didaktickým otázkám rozvoje algoritmického myšlení žáků v kontextu s rozvojem čtenářské a matematické gramotnosti a rozvojem dovedností rozložit problém na dílčí podproblémy. Inspirací pro metodické přístupy k rozvoji informatického myšlení žáků 1. stupně ZŠ jsou práce a myšlenky S. Paperta, I. Kalaše, M. Resnicka, G. Futscheka, V. Dagiéne a dalších představitelů tzv. logovské kultury. Pozornost je rovněž věnována některým rizikům spojeným s používáním digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku.
Kurz je koncipován jako interaktivní přednášky s ukázkami a cvičeními typu "CSunplugged".