Témata: 13. února 2023
Příběhy jako způsob poznávání světa, exkurz do narativní psychologie; sociologie dětského čtenářství; čtenářská gramotnost a strategie
Tematická a žánrová mapa literatury pro děti; vztah textu a ilustrace
Vytváření čtenářských biografií, záznamy z četby a dílna čtení v praxi 15. března 2023
Poezie pro děti, její tradiční, moderní a experimentální linie; význam jazykové hry v rozvoji dětské představivosti
Pohádky, jejich znaky a typologie
Dílna čtení v praxi
Setkání kombinují přednáškovou a seminární formu výuky, doplňuje je praktická dílna čtení. Studenti si nosí dětské knihy, které si vybírají ze seznamu doporučené četby.
Práce s těmito texty je zaměřená na reflexi čtenářského zážitku, na některou ze čtenářských strategií a na různé způsoby vedení čtenářských zápisů. Cílem nácviku čtenářské dílny je, aby studenti zakusili, jak lze ve třídě pracovat se čtenářskými zážitky, aby četli současnou českou a světovou literaturu pro děti (a získali o ní základní přehled), aby byli schopni o ní přemýšlet a hovořit – a to vše s ohledem na své budoucí žáky.