Charles Explorer logo
🇨🇿

Literární výchova a čtenářství s praxí II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0L160A

Sylabus

1. Literární výchova ve 4. a 5. ročníku 2.

Příprava a realizace plánu hodiny včetně cílů a k nim vedoucích postupů 3. Reflexe plánů hodiny 4.

Vzájemná zpětná vazba k plánům vyučovacích hodin 5. Metodika rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti

Anotace

Charakteristika kurzu: Vyzkoušíme si, jak se ve třídě uplatní vše, co jsme se o LV naučili dosud a jak dokážeme vést LV s dětmi a textem v 4. a 5. třídě.

Naučíme se připravovat a realizovat plán hodiny včetně cílů a k nim vedoucích postupů. Ověříme si své učitelské postupy přímým výstupem ve třídě. Konzultujeme se zkušenými učitelkami a navzájem. Naučíme se strukturovaně reflektovat svou i cizí výuku tak, aby nám to pomáhalo lépe vyučovat. Každý a každá bude podávat reflexe, otázky a rady každému a každé. Práce v této praxi (jako práce s dětmi ve třídě) bude vyžadovat dostatek času i v týdnech, kdy se na výstup chystají druzí! Dále ochotu hledat, přinášet, sdílet a prezentovat. Práce bude převážně kooperativní a cíleně neselektivní, s využitím e-mailu. Osobní přítomnost na všech výstupech, dopracované přípravy a písemné reflexe svého vlastního výstupu i výstupů kolegyň jsou podmínku zápočtu.