1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie.
2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově.
3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály), návštěva výstavy.
4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou.
5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci-fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech.
6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická. Všechny okruhy budou propojeny s možnostmi využítí v případě on-line výuky či karantény či dalších podobných opatření.
Na základě praktických činností i s použitím prožitkové matematiky a nových technologií objevovat vybrané vztahy, problematika bude zasazena do širšího kulturního rámce a propojena s obory antropomatematika a etnomatematika.
Aktuálně bude kurz obohacen o propojení bna problematiku on-line výukymatematice.