Témata jsou vždy po dvou zařazeny do prezenčních setkání a odpovídají také studijní podpoře v moodle.
1. Sebepoznání a sebepojetí - já jako zdroj informací o sobě; druzí jako zdroj informací o mně; moje tělo, moje psychika (temperament, postoje, hodnoty); vyrovnané sebepojetí.
2. Komunikace – překážky v komunikaci, dovednosti respektující a asertivní komunikace, neverbální komunikace, komunikace v obtížných situacích- obrana proti agresi a manipulaci, řešení konfliktů a vyjednávání.
3. Kreativita - rozvoj základních rysů kreativity (pružnosti nápadů, originality, schopnosti vidět věci jinak), tvořivost v mezilidských vztazích.
4. Psychohygiena – pozitivní myšlení, stres, mindfulness, sociální dovednosti pro předcházení stresům v mezilidských vztazích; relaxace, hledání pomoci při potížích.
Předmět je sebezážitkovou paralelou průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova, který je součástí RVP ZV. Zaměřen je na tři základní oblasti rozvoje studenta- budoucího učitele -osobnostní, sociální a morální rozvoj. Je předmět zaměřen na témata: Sebepoznání, komunikace, kreativita a psychohygiena.
Předmět je realizován střídáním sebezážitkových aktivit a jejich reflexí ve skupině.