Charles Explorer logo
🇨🇿

Inkluzivní primární pedagogika

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0N163A

Sylabus

V rámci problematiky vzdělávání nadaných žáků jsou obsahem kurzu témata: 1.       Teorie nadání, základní pojmy, nadaní v legislativě a kurikulárních dokumentech. 2.       Charakteristiky nadaných žáků a jejich výchovně vzdělávací potřeby a možné problémy. Mýty o nadaných. Pedagogická diagnostika. 3.       Cíle podpory nadaných.  Podpůrná opatření pro nadané žáky. Akcelerace a obohacování jako základní strategie vzdělávání nadaných, jejich formy, výhody a rizika. Spolupráce s rodinou, PPP a podpůrnými organizacemi při péči a nadané žáky. 4.       Metody, formy práce a hodnocení vhodné pro nadané žáky. Nadný žák v kolektivu třídy. Didaktické materiály pro nadané žáky. 

   V rámci problematiky vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ) jsou obsahem kurzu témata: 1.      Vzdělávání žáků s OMJ na českých školách 2.      Příprava na příchod žáka s OMJ 3.      Zapojení žáka s OMJ do běžné výuky - principy, strategie a metody výuky 4.      Podpora osvojování si druhého (dalšího) jazyka u žáků s OMJ napříč předměty

   V rámci problematiky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním jsou obsahem témata: 1.     Žák se sociálním znevýhodněním ve školní třídě 2.     Podpora žáků se sociálním znevýhodněním ve školní třídě

Anotace

Předmět připravuje studentky a studenty na práci v inkluzivní třídě primární školy, a to zejména na práci s žáky s odlišným mateřským jazykem, žáky mimořádně rozumově nadanými a žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále rozvíjí obecně didaktické kompetence studentů individualizovat a diferencovat výuku tak, aby dokázali vytvářet bezpečné, motivující a podpůrné prostředí pro učení všech žáků ve třídě a umožnili jim tak maximálně využít svůj potenciál.