Hlavní témata cvičení: 1. Globální vzdělávání jako cesta ke společenské transformaci; 2. Nebezpečí jediného příběhu ve vzdělávání žáků 1. stupně; 3. Diskuzní metody a techniky při práci s globálními tématy – filosofie pro děti; 4. Současné vzdělávací modely (např. globální občanství, globální kompetence) jako nástroje pro (sebe)hodnocení studentů a učitelů a pro evaluaci dopadu výuky.
Výuka bude věnována vybraným celosvětovým trendům a naléhavým tématům (např. globálnímu rozvojovému vzdělávání a vzdělávání pro udržitelný rozvoj, zavádění formativního hodnocení, výchově k občanství). Studenti se seznámí s aktuálními vzdělávacími koncepty (např. globální občanství, globální kompetence), výukovými strategiemi a metodami (např. filosofie pro děti).
Studenti v rámci domácí přípravy na semináře i v seminářích samotných vyhledávají a pracují s aktuálními zdroji dat, diskutují o výzvách, na které musí vzdělávání reagovat, vymýšlejí strategie a postupy, jak na tyto změny reagovat ve škole a školní třídě. Obsah předmětu se bude inovovat podle aktuálních společenských změn.