Charles Explorer logo
🇨🇿

Řešení výukových situací

Předmět na Pedagogická fakulta |
OKMN0N176A

Sylabus

Příklady témat:

1.   Hledání rovnováhy mezi zaměřením na vztahy a obsah.

2.   Hledání rovnováhy mezi sledováním /cíle a reagováním na okamžité potřeby a příležitosti.

3.   Hledání rovnováhy mezi potřebami skupiny a jednotlivých žáků.

4.   Hledání optimálního vztahu se žáky.

5.   Zvládání pocitů neúspěchu a překonávání překážek.

Anotace

Kurz realizovaný v blocích je orientovaný prakticky. Připravuje studenty na souvislou praxi, která vyžaduje integraci a aplikaci všech dosavadních poznatků a dovedností oborově didaktických do komplexní pedagogické situace v kontextu dlouhodobější souvislé práce učitele se žáky jedné třídy.

V rámci kurzu student prohlubuje dovednosti analyzovat výukové situace z různých úhlů pohledu, zvažovat příčiny a důsledky, výhody a nevýhody jednotlivých alternativ řešení, se kterými se typicky během praxe mohou setkat. Jako nástroje jsou využívány metody skupinové reflexe, analýza videozáznamů pedagogických situací aj.

Během praxe jim umožňuje klíčové problémové situace a dilemata evidovat, po skončení praxe sdílet ve skupině studentů a získat motivaci pro hledání efektivních zdrojů řešení před závěrečnou souvislou praxí. Témata seminářů vyplývají z obsahů problémových situací, které si studenti zvolí k hlubšímu prozkoumávání.