Obsahy a témata:
Druhy improvizací, improvizační cvičení a techniky – teorie a 2 zážitkové bloky s reflexí
Improvizace a rolová hra jako prostředek zkoumání, sdělení a tvorby situace – teorie a 2 zážitkové bloky s reflexí
Dramatická hra jako prostředek tvorby a zkoumání příběhů a jejich témat - teorie a 3 zážitkové bloky s reflexí
Improvizace a dramatická hra jako cesta ke vzniku jevištního tvaru- teorie a 3 zážitkové bloky s reflexí
Cílem kurzu je vybavit studenty kompetencemi pro vlastní improvizované jednání a rolovou hru a zároveň poskytnout studentům zážitkové i metodologické zázemí pro nastolení, vedení a využití těchto metod výuky při práci s dětmi.
V kurzu se studenti seznámí s hrami a cvičeními založenými na improvizaci, s dramatickou hrou a improvizací jako metodou zkoumání tématu, vytváření příběhu, práce na divadelním tvaru. Studenti poznají možnosti využití dramatických her a improvizací v osobnostně sociálním a uměleckém rozvoji dětí odpovídající věkové skupiny, zároveň sami získají dovednosti pro rolovou hru a improvizované jednání.