1. Kurikulum společenských věd v primární škole a jeho problémy
Věcné učení a společenské vědy v českém vzdělávání v průběhu 20. století. 2. Analýza různých pojetí společenskovědního vzdělávání v historii i v současnosti v různých vzdělávacích systémech práce s učebnicemi
Poznávání místa v čase, kulturněhistorické dědictví, památky jako propojení s minulostí 3. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 4. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 5. Mapa, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map, konkrétní a abstraktní myšlení, demonstrační úlohy 6. Přírodní prostředí a hospodářské aktivity člověka, druhy a typy půd, zemědělství a jeho předpoklady 7. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomick é zdroje v minulosti a dnes 8. Industrializace a urbanizace, jejich ekonomické a sociální důsledky
The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human being and his world.
In seminars on selected social science topics, students learn about examples of different work methods and evaluate their goals.