Vymezení předmětu, zákonitosti vývoje jedince, metodologie, typy výzkumů
Hlavní teorie vývoje (Freud, Erikson, Piaget)
Důležité teorie zaměřující se na interakci a vztah k blízkým osobám
Prenátální období a perinatální obdob í
Novorozenecké a kojenecké období
Batolecí období
Předškolní věk, školní zralost
Mladší školní věk
Adolescence
Vynořující se a raná dospělost
Střední a pozdní dospělost
Stáří
Fenomén umírání a smrti
Zásadní otázky psychologie celoživotního vývoje
Předmět je zaměřen propedeutiku jedné ze základních psychologických disciplín, která má zároveň silný přesah do pedagogické praxe. V průběhu semestru se studenti seznámí s rozmanitými aspekty vývoje jedince od prenatálního věku po smrt. V rámci akcentu na teorie celoživotního vývoje budou studenti motivováni ke kritickému myšlení, hledání souvislostí mezi nejznámějšími teoriemi vývoje a dílčích fenoménů vývoje jedince, i orientaci v aktuálním směřování empirického zájmu české i světové vývojové psychologie. Reflektována budou aktuální témata a měnící se trendy v současné vývojové psychologii, které budou studenti sami aktivně vyhledávat i diskutovat v seminární části kurzu.
V akademickém roce bude kurz probíhat on-line - kurz v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5879
Zapsaní studentu dostanou podrobnější informace o realizaci výuky i studijních oporách emailem.