1. Determinanty zdraví a možnosti jejich ovlivňování.
2. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví, rozvojové priority.
3. Způsoby výchovy ke zdraví, které respektují zdraví jako stav psychické, duševní a sociální pohody.
4. Informační zázemí pro oblast podpory zdraví, selektivní přístup k informacím.
5. Úloha pedagoga v procesu rozhodování o vlastním chování vůči zdraví.
6. Aktuální otázky zdraví vs. tělesná výchova
Předmět předkládá základní paradigmata podpory zdraví. Vymezuje problematiku zdravotní gramotnosti a její rozvojové priority.
Výchovu ke zdraví, považuje za vědomou tvorbu příležitostí pro poznání cest k podpoře zdraví a východisko pro potřebné změny v chování. Opírá se o cíle programu WHO "Zdraví 21.
Analyzuje vztah tělesná výchova vs. zdraví z pohledu biopsychosociálního. Součástí předmětu je realizace praktického metodického výstupu orientovaného na netradiční, úpolové činnosti a hry včetně psychomotoriky.