Tematické okruhy přednášek:
1) Vizuální gramotnost. Proměny umění, problémy při percepci současného umění. Obraz jako sociální konstrukt.
2) Výtvarná kultura X vizuální kultura.
3) Možnosti galerijní / muzejní edukace. Příklad didaktické transformace obsahů výtvarného umění. Naučné komiksy.
4) Příklad současného uměleckého/kurátorského uvažování. Příklad didaktické transformace obsahů a forem současného výtvarného umění.
Abeceda poučeného diváka: navázání kontaktu a vedení dialogu s výtvarným dílem. Rozvíjení diváckých dovedností při hledání významů, témat a kontextů díla.
Umělecké dílo jako prostředek komunikace. Kulturní, historické a sociální kontexty vzniku a vnímání díla, jejich vliv a proměny.
Společný svět - současné umění a vizuální kultura jako představitelé světa, v němž žijeme společně s našimi dětmi. Co nám říká „samo“ dílo a jaké nároky na nás klade skutečné chápání souvislostí.
Výtvarné umění, vizuální kultura, vizuální gramotnost – vztahy mezi nimi a jejich postavení ve vzdělávání a výchově. Svět každodenní vizuality: hračky, hry, móda, filmy, ilustrace, vizuální vyprávění, design.
Kýč a jeho role v kultuře a společnosti. Vztahy a souvislosti umění a výtvarného projevu dítěte – témata, prvky vizuálního jazyka (linie, tvar, barva, prostor) a jejich využití.