1. Cíle, obsah a učivo Vv.
2. Vizuální gramotnost a kulturní kompetence.
3. RVP ZV Uměn í a kultura. Standardy pro základní vzdělávání. Učivo VV.
4. Tvořivost
5. Otevřené podoby výtvarné edukace
6. Galerijní a muzejní edukace
7. Inkluzívní výtvarná výchova
8. Vizuální vnímání.
9. Výtvarný úkol. Výtvarný projekt. Didaktická analýza.
10. Psychologická východiska Vv.
11. Učitelovo pojetí předmětu. Reflexe kurzu. Semináře probíhají formou reflexe videonahrávek v souvislosti s jednotlivými tématy kurzu.
Předmět Didaktika Vv 1: kontexty Vv je určen studentům, kteří se ve studiu specializují na výtvarnou výchovu.
Představuje vzdělávací předmět výtvarná výchova v širších souvislostech současné pedagogiky, věd o člověku, sociálních teorií vzdělávání, sociologie a filozofie. V návaznosti na kurikulární dokumenty vede k hledání průniků výtvarné výchovy s jinými předměty, jejichž obsahem jsou kulturní vzdělávání a umělecká tvorba. Podporuje i takovou podobu interdisciplinarity, kde umělecké zkoumání předmětů a jevů doplňuje vědecké poznání. Studuje specifika dětského výtvarného projevu jako fenoménu ontogeneze. Jeho stádia, charakteristické rysy, individuální rozdíly a typologické inklinace v dětském výtvarném projevu. Seznamuje studenty s přínosem Vv k obecným kompetencím žáků.
Zkoumá kreativní procesy ve výuce a možnostmi jejich rozvíjení.
Usiluje o systematičnost myšlení v souvislostech, upevňuje představu studentů o vzdělávacím předmětu výtvarná výchova s cílem položit pevné základy pro následující studium didaktiky. Představuje výtvarnou výchovu nejen jako tvořivě uměleckou disciplínu, ale i jako předmět kognitivní s potenciálem pro rozvoj komunikačních a reflektivních kompetencí, která klade důraz na rozvoj funkční vizuální gramotnosti studentů i žáků.