Rozvoj profesního vidění, příprava portfolia dokumentace reflektivní rámec kolegiální reflexe alterace
Předmět je zaměřen na získávání praktických učitelských dovedností. Studenti v něm pozorují a analyzují výuku kolegů. Realizují a ověřují vlastní učitelské pokusy. Nabyté zkušenosti reflektují. Předmět rozvíjí schopnost studentů pozorovat, analyzovat a reflektovat výuku výtvarné výchovy v návaznosti na znalosti výtvarné kultury, teorie umění, didaktiky a zkušeností nabytých autorskou tvorbou. Zkušenosti studentů klade do souvislosti s učivem vzdělávací oblasti Umění a kultura, vybranými vyjadřovacími prostředky, výtvarnými postupy a s vhodnými způsoby reflexe a hodnocení.
Vede studenty ke kritickému uvažování nad vlastními učitelskými pokusy a schopnosti v diskusi s kolegy a učiteli z praxe obhájit zvolené prostředky. Přitom využívá metod aktivního a kooperativního učení a dostupných způsobů záznamu.