1.-3. Historické koncepce výtvarné výchovy. Názory významných osobností výtvarného vzdělávání a jejich vliv na současné oborové myšlení. 4.-5. Současná pojetí výtvarné výchovy, jejich východiska a odraz v kurikulárních dokumentech. 6.-7. Výrazné osobnosti oboru a oblasti jejich pedagogického a vědeckého zájmu u nás i v zahraničí. 8. Interkulturní, interdisciplinární i intermediální průniky předmětu Vv. 9. Objektové, zážitkové a (trans)kulturní učení. 10. Formulace a zdůvodnění vlastního pojetí předmětu výtvarná výchova. 11. Výzkum a výtvarná výchova, kvalitativní a kvantitativní metodologie. 12. Výzkumné aspekty výtvarné tvorby. Příklady a výsledky domácích i zahraničních výzkumů.
Semináře proběhnou formou vedení vlastní výzkumné sondy a jeho průběžnou společnou reflexí.
Předmět se zabývá studiem vybraných historických i současných pojetí předmětu výtvarná výchova a jejich srovnání v českém i zahraničním kontextu. Seznámí studenty s minulostí předmětu kreslení a kontextem jeho vývoje u nás.
Otevírá interkulturní, interdisciplinární i intermediální průniky předmětu. Prostřednictvím konkrétních příkladů seznámí studenty s principy objektového, zážitkového a (trans)kulturního učení, souvisejícími s obsahem předmětu výtvarná výchova. Studuje možnosti uplatnění nových médií ve školní výtvarné výchově, obecněji i možnostmi zobrazujícího média ve vizuálním sdělení. Předmětem zájmu se stává vizuální kultura v době globalizované mediální produkce. Pozornost je věnována orientaci současných evropských cílů vzdělávání a vizuální gramotnosti, srovnání českého oborového vzdělávání se zahraničím.
Cílem předmětu je napomoci studentům orientovat se v mnoha pojetích předmětu výtvarná výchova a formulovat základy vlastního pojetí předmětu.