1. Hlína ve vztahu obsahu a formy. Výtvarný projekt jako důsledek asociace.
2. Základní sochařské a keramické techniky a technologie, specifické postupy práce s keramickou hlínou a jejich využití v praxi. Experimentální poznávání možností práce s plným / dutým tvarem a plátem hlíny v prostoru formou jednoduchých cvičení.
3. Technologie glazování a výpalu.
4. Didaktická transformace zkušeností z vlastní tvorby studentů. Tato část se věnuje konceptuálnímu přístupu v umění a možnostem, které nabízí pro školní výtvarnou výchovu. Explorační činnost jako důsledek uměleckého a didaktického konceptu.
Předmět propojuje keramickou tvorbu s konceptuálním přístupem k umění.
První část kurzu se věnuje keramické tvorbě. Rozvoj haptického cítění materiálu ve vztahu obsahu a formy, historie a současnost keramické tvorby, její vztah k užitému umění, designu a volné tvorbě. Tvůrčí dílna zaměřená na základní sochařské a keramické techniky a technologie, specifické postupy práce s keramickou hlínou a jejich využití v praxi. Experimentální poznávání možností práce s plným / dutým tvarem a plátem hlíny v prostoru formou jednoduchých cvičení. Volná a užitá tvorba, vztah formy, funkce, materiálu a dekoru. Technologie glazování a výpalu. Didaktická transformace zkušeností z vlastní tvorby studentů.
Druhá část se věnuje konceptuálnímu přístupu v umění a možnostem, které nabízí pro školní výtvarnou výchovu. Explorační činnost jako důsledek uměleckého a didaktického konceptu. Diskurzivní a intuitivní přístup. Výtvarný projekt jako důsledek asociace. Sémantické limity myšlenky. Fabulační principy. Nápad jako myšlenka v širších souvislostech. Náhoda jako nepochopená nutnost.