Charles Explorer logo
🇬🇧

Technological and information elementatistics I.

Class at Faculty of Education |
OKN01I101A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

OSOBNÍ POČÍTAČ a další technologie jako prostředek pro vzdělávání dětí v mateřské školce

ZPRACOVÁNÍ TEXTOVÝCH, GRAFICKÝCH A ČÍSELNÝCH DAT pro přípravu digitálních učebních materiálů pro děti v mateřské školce

INTERAKTIVNÍ TECHNOLOGIE A DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁLY

Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technické výukové prostředky

Interaktivní tabule, panely a koberce; druhy, možnosti využití, softwarová podpora

PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY A JEJICH APLIKACE DO VÝUKY

Možnosti a význam využití programovaných hraček

Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)

 TABLETY A MENŠÍ DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ A MOŽNOSTI JEJICH VYUŽITÍ

Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání

Teoretická východiska a praktická práce s tablety

Annotation

Learning outcomes of the course unit The aim of the subject "Information Technology Elementarist I" is to acquaint the students of the study program Preschool Education with the importance of initial information technology education of preschool children and the possibilities and directions of this educational effect with emphasis on experiential learning. The course should support the formation of technically oriented creative thinking of children, the foundation of their digital competences and the ability to communicate using digital technologies while respecting the specifics of mental and psychomotor development of children.

In this respect, students will be prepared to use interactive whiteboards or carpets, tablets, programmable kits and programmable toys, including appropriate software support, and develop their ability to evaluate, apply, or create relevant digital objects.