Specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání
Přechod žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí na primární stupeň
Možnostmi podpory pro děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice
Dostupné metodické materiály zaměřené na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience).
Komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu.
Inovace předmětu byla podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Cílem předmětu je nahlédnout specifika vzdělávacích potřeb dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v kontextu předškolního vzdělávání (i přechodu na primární stupeň).
Kurz seznámí studenty s možnostmi podpory pro tyto děti, jejich rodiny a pedagogy předškolních zařízení v České republice i s dostupnými metodickými materiály zaměřenými na vzdělávání této cílové skupiny dětí (materiály české i zahraniční provenience).
Kurz klade důraz na inkluzivní opatření a možnosti podpory dítěte ze strany pedagoga, stejně jako komplexní přístup zaměřený na vyrovnávání vzdělávacích příležitostí dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí při přípravě na primární školu. Kreditová zátěž: 3 ECTS: 8 hodin přímé výuky, 20 hodin studium literatury, 24 hodin příprava na seminář včetně realizace praktických úkolů v MŠ, 32 hodin příprava na zkoušku a zpracování podkladů ke zkoušce v Moodle.