Teoreticko-praktický seminář využívá a navazuje na znalosti studentů z předmětu dramatická výchova. Upřesňuje (rozšiřuje) povědomí o jednotě obsahu a formy divadelního představení a prakticky zkoumá přímou úměrnost úrovně estetického cítění a hereckých (loutkohereckých) dovedností divadelních souborů na výsledná představení.Část semináře je věnována i otázkám výběru divadelních představení z hlediska věku dětí (předškolní, mladší školní věk).V závěru se dotkne i otázek kolem divadla hraného dětmi (proces x produkt), riziko manipulace ze strany dospělých.
Účastníci kurzu se seznámí se současnými tendencemi a tématy divadla pro děti, nahlédnou na vybraná představení z pohledu teatrologického i pedagogického, zváží význam návštěvy divadla ve vzdělávacím procesu v širokých uměleckých i výchovně vzdělávacích souvislostech.
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným stavem a tendencemi divadla pro děti, poskytnout jim kompetence k hlubšímu zhodnocení divadelního představení i povědomí o možných kritériích výběru vhodného představení pro děti.
Z obsahu:
Divadlo pro děti – současné tendence
Divadlo pro děti předškolního věku – specifika
Divadlo ve vzdělávacím procesu
Návštěv a společná analýza dvou představení