Členění kurzu: 1. Úvod do metod formativního hodnocení - 18.2 (4 hodiny)
- pozorování, dokumentace a formativní hodnocení v MŠ
- teoretický základ a nácvik pozorovacích a hodnotících dovedností studentů 2. Metody hodnocení a evaluace, individuální a skupinová práce - 18.2 3. Návaznost metod hodnocení na tvrobu indviduální podpory dětí v podobě plánů pedaogické podpory, reflexe zadaných úkolů - 22.4 (4 hodiny)
Cílem předmětu je rozvinout kompetence studentů v oblasti pozorování, dokumentace, formativního hodnocení a individuální podpory dítěte v MŠ.
Kurz je zaměřen na metody formativního hodnocení dítěte, jaké metody hodnocení a evaluace existují a jak s nimi můžeme pracovat. Cílem seminářů bude předat teoretické znalosti a praktické zkušenosti, které studentům umožní hodnotit a evaluovat dítě tak, aby byl kladen důraz na podporu dítěte jako učícího se jedince. Předmět je členěn na tři prezenční setkání, kdy se student seznámí s klíčovými teoretickými východisky pro formativní hodnocení, nácvik praktických dovedností studentů v oblasti pozorování dítěte, dokumentace jeho rozvoje, hodnocení a provázání individuální i skupinové vzdělávací nabídky s výsledky hodnocení. Každému prezenčnímu setkání předchází příprava v online prostředí Moodle. Součástí kurzu budou také individuální úkoly, které budou učitelky zpracovávat přímo ve své mateřské škole.