1) Aktuální problematika hudební výchovy v předškolním věku z hudebně pedagogického a psychologického hlediska.
2) Předškolní hudební pedagogika v kontextu evropského vzdělávání a výchovy.
3) Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova v rámci rozvoje tvořivosti (instrukce k vytvoření seminární práce s náměte hudební pohádky).
4) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím pěveckých činností v teorii a praxi.
5) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím instrumentálních činností v teorii a praxi.
6) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně pohybových činností v teorii a praxi.
7) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně poslechových činností í v teorii a praxi.
8) Náprava nezpěvnosti prostřednictvím posilových aferentací z nehudebních oblastí a význam představivosti v teorii a praxi.
9) Náprava řečových nedostatků prostřednictvím hudebních aktivit v teorii a praxi.
10) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na klavír (doporučení vhodných hudebnin).
11) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na zobcovou sopránovou flétnu (doporučení vhodných hudebnin). Studentské prezentace hudební pohádky jako integrativního a kreativního projektu pro děti v předškolním věku.
Předmět teoreticky a prakticky navazuje na didaktický obsah ve studiu UMŠ a rozšiřuje ho v hudebně psychologickém, sociologickém a pedagogickém kontextu. Rovněž se zabývá aktuální problematikou hudebního vzdělávání v českém a mezinárodním kontextu.