Témata:
Klíčové koncepty: robotické programovatelné hračky, informatické myšlení, digitální gramotnost
Přístupy k rozvoji informatického myšlení (se zaměřením na edukační robotiku) u nás a v zahraničí
Didaktické přístupy k rozvoji informatického myšlení dětí MŠ bez použití digitálních technologií
Didaktické přístupy k rozvoji informatického myšlení (se zaměřením na edukační robotiku) dětí MŠ
Práce s vybranými robotickými programovatelnými hračkami (Beebot, Ozobot)
Edukační robotika pro MŠ
Cílem předmětu je vysvětlit koncept informatického myšlení a jeho význam v učení dětí předškolního věku, seznámit se s didaktickými parametry vybraných robotických hraček pro předškolní vzdělávání a vyzkoušet si vybrané aktivity. Předmět se zaměří na klíčové informatické pojmy a na didaktické přístupy k jejich utváření u dětí předškolního věku založené na objevování při činnostech s robotickými hračkami i bez nich s důrazem na rozvoj algoritmického a logického myšlení dětí.
Pozornost bude věnována také souvislostem rozvoje informatického myšlení dětí při práci s robotickými hračkami s osvojováním některých matematických pojmů a představ, s manuálními dovednostmi, s technickým myšlením a kreativitou dětí. Při práci s robotickými hračkami se otevírá prostor pro přirozenou zvídavost dětí, jak věci fungují, a pro jejich fantazii a estetické cítění včetně čtenářské gramotnosti.