Témata (stěžejní jsou témata 1, 3, 4): 1) Školní vzdělávací program se zaměřením na předmatematickou gramotnost a počátky matematické gramotnosti – tvorba,hodnocení ŠVP. Individuální programy rozvoje dítě se specifickými potřebami včetně d ětí nadprůměrných vintelektové oblasti.
Analýza vybraného ŠVP z pohledu didaktiky matematiky a předmatematické gramotnosti. Zvláštnízřetel na klady a úskalí ŠVP a PMG v lesní mateřské škole.
Akcent na přesahy s důrazem na dynamické didaktickékonektivní struktury v četně zasazení pracovních listů do didaktických struktur. 2) Pedagogické směry a příprava na školní matematiku – porovnávání, klady a úskalí. Zahraniční i domácí metodické a didaktické materiály tištěné i digitální a kritický pohled učitele; analýza pracovních listů.
Kritická práce s dostupnými didaktickými materiály určenými pro práci v mateřské škole. 4) Analýza dětských aktivit, analýza dětských reakcí v daném kontextu na daný podnět (pozorování nebo videozáznam); diagnostika před vstupem do školy. 5) Modifikace aktivit s přihlédnutím k rozvoji dítěte, specifické podmínky (věk, mateřský jazyk, odklad školní docházky); úskalírozvoje PMG u dětí cizinců. 6) Kooperace s rodiči v oblasti PMG; nabídka aktivit pro doma - společenské a stolní hrys pravidly (pořádání akcí pro rodiče s dětmi a organizace třídních schůzek ve spolupráci s oborovým profesionálem).
Kurz je zaměřen na rozvoj schopností, které musí uplatnit učitel v mateřské škole v přípravě, plánování a diagnostikování v oblasti rozvoje dítěte předmatematické gramotnosti.
Kurz klade důraz na práci s dynamickými didaktickými strukturami, na tvorbu adidaktických situací a na přesahy oborů v komplexních aktivitách.
Kurz stojí na samostudiu studentů (odpovídajícímu počtu kreditů) s tím, že výuka doplňuje a strukturuje nastudované informace, předpokládá kritické a tvořivé myšlení a schopnost toto adekvátně komunikovat.