Témata: 1.) Hodnota a význam hodnot ve společnosti s ohledem na výchovný vztah. 2.) Hodnotové zázemí společného vzdělávání a výchovy. 3.) Proměny pojetí dítěte a dětství z hlediska hodnotových významů. 4.) Symbolický význam dětství a jeho reálné dopady. 5.) Práva dítěte, ohrožené dětství. 6.) Úmluva o právech dítěte – význam, implementace. 7.) Hodnoty obsažené v etice profese učitele v předškolní oblasti – respekt k potřebám dítěte. 8.) Etický kodex učitele. 9.) Hodnotová výchova dětí v předškolních zařízeních – plánování, metody. 10.) Příprava činnosti pro děti s cíleným hodnotovým obsahem, její analýza a zpětná vazba při společném sdílení.
Účelem předmětu je prohloubit znalosti o dětství a hodnotách s ním spojených - obrazy dětství v současné společnosti a v průřezu historických období, ohroženost dětství. V této souvislosti chápat obsah a smysl etiky učitelské profese v práci s dětmi v předškolním období.
Rozumět významu práv dítěte a jejich vlivu na etiku učitelské profese. Přemýšlet o hodnotové výchově v práci s dětmi v předškolních zařízeních, na příkladě konkrétní činnosti provést její analýzu.
Témata: 1.) Hodnota a význam hodnot ve společnosti s ohledem na výchovný vztah. 2.) Hodnotové zázemí společného vzdělávání a výchovy. 3.) Proměny pojetí dítěte a dětství z hlediska hodnotových významů. 4.) Symbolický význam dětství a jeho reálné dopady. 5.) Práva dítěte, ohrožené dětství. 6.) Úmluva o právech dítěte – význam, implementace. 7.) Hodnoty obsažené v etice profese učitele v předškolní oblasti – respekt k potřebám dítěte. 8.) Etický kodex učitele. 9.) Hodnotová výchova dětí v předškolních zařízeních – plánování, metody. 10.) Příprava činnosti pro děti s cíleným hodnotovým obsahem, její analýza a zpětná vazba při společném sdílení.