Témata: 1.) Odlišnost cílů předškolního vzdělávání a rozdílné pojetí dětství. 2.) Pojetí kurikula v zahraničí a kurikulární dokumenty. 3.) Raná výuka jazyků v mezinárodním srovnání. 4.) Rozmanité přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich diagnostice a podpoře. 5.) Kvalifikace pedagogického personálu. 6.) Řízení předškolních institucí. 7.) Evaluace kvality předškolních institucí.
Cílem kurzu je otevřít studentům prohloubení v oblasti metodologie srovnávací pedagogiky. Tematika kurzu je dále specifikována ve vztahu k předškolní výchově tak, aby studenti na vybraných typických příkladech jednotlivých zemí porozuměli komparaci: podmínek ovlivňujících fungování předškolního vzdělávání v kontextu sociálních, ekonomických a politických aspektů.
Témata: 1.) Odlišnost cílů předškolního vzdělávání a rozdílné pojetí dětství. 2.) Pojetí kurikula v zahraničí a kurikulární dokumenty. 3.) Raná výuka jazyků v mezinárodním srovnání. 4.) Rozmanité přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich diagnostice a podpoře. 5.) Kvalifikace pedagogického personálu. 6.) Řízení předškolních institucí. 7.) Evaluace kvality předškolních institucí.