Plánování, aplikace a vyhodnocování podpůrných opatření 1. stupně
Poskytování podpůrných opatření 2. až 5. stupně
Podpora wellbeingu a management chování dětí
Identifikace ohrožených dětí
Vývojové škály (Gesellova škála, škál Bayleyové)
Diagnostika a podpora rozvoje motoriky (hrubá motorika, dynamická a statická rovnováha, jemná motorika, senzomotorika, grafomotorika)
Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání (rozlišování figury a pozadí, zraková diferenciace tvarů, zraková paměť, vnímání časového sledu zrakových informací)
Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání (rozlišování figury a pozadí, sluchová diferenciace zvuků a hlásek, sluchová paměť, vnímání časového sledu sluchových informací)
Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace a laterality
Diagnostika a podpora rozvoje komunikačních schopností
Screeningová diagnostika PAS
Diagnostika školní zralosti
Předmět je zaměřen na systémové pojetí poradenství v mateřské škole. Studenti se seznámí se zásadami a organizací poradenské práce, vedením rozhovoru se zákonnými zástupci dětí, plánováním a vyhodnocováním efektivity podpůrných opatření, nastavováním systémových opatření zaměřených na naplňování individuálních potřeb dětí a jeho průběžný monitoring.
Dále si rozvinou dovednosti v realizaci diagnostiky a intervence v oblasti percepčně-motorických funkcí a sociálních a emočních dovedností.