Charles Explorer logo
🇬🇧

Special educational diagnostics, counselling and therapy

Class at Faculty of Education |
OKN03S203B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Plánování, aplikace a vyhodnocování podpůrných opatření 1. stupně

Poskytování podpůrných opatření 2. až 5. stupně

Podpora wellbeingu a management chování dětí

Identifikace ohrožených dětí

Vývojové škály (Gesellova škála, škál Bayleyové)

Diagnostika a podpora rozvoje motoriky (hrubá motorika, dynamická a statická rovnováha, jemná motorika, senzomotorika, grafomotorika)

Diagnostika a podpora rozvoje zrakového vnímání (rozlišování figury a pozadí, zraková diferenciace tvarů, zraková paměť, vnímání časového sledu zrakových informací)

Diagnostika a podpora rozvoje sluchového vnímání (rozlišování figury a pozadí, sluchová diferenciace zvuků a hlásek, sluchová paměť, vnímání časového sledu sluchových informací)

Diagnostika a podpora rozvoje prostorové orientace a laterality

Diagnostika a podpora rozvoje komunikačních schopností

Screeningová diagnostika PAS

Diagnostika školní zralosti

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je zaměřen na systémové pojetí poradenství v mateřské škole. Studenti se seznámí se zásadami a organizací poradenské práce, vedením rozhovoru se zákonnými zástupci dětí, plánováním a vyhodnocováním efektivity podpůrných opatření, nastavováním systémových opatření zaměřených na naplňování individuálních potřeb dětí a jeho průběžný monitoring.

Dále si rozvinou dovednosti v realizaci diagnostiky a intervence v oblasti percepčně-motorických funkcí a sociálních a emočních dovedností.