Hlavní témata předmětu:
1. Úvod do předmětu, seznámení se strukturou a východisky.
2. Mateřská škola jako organizace, instituce a pospolitost.
3. Základní manažerské funkce.
4. Vztah mateřské školy a veřejnosti.
5. Vytváření a rozvoj klimatu mateřské školy.
6. Vztah mateřské školy a jejího zřizovatele.
7. Návaznosti mateřské a základní školy, obrysy spolupráce.
8. Právní problémy předškolního vzdělávání.
9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání jako nástroj řízení pedagogického procesu.
10. Tvorba a implementace školního vzdělávacího programu.
11. Výchovně vzdělávací proces v alternativním pojetí.
12. Mise, vize, strategie školy a cesta k jejímu naplňování.
13. Autoevaluace školy a hodnocení výchovně-vzdělávacích procesů.
14. Aktuální problémy mateřských škol. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod.
The aim of the course is an insight into the organizational structure of the kindergarten. Focusing attention on various aspects (institutions, organizations, community) will also create an introductory entry into the issues of school management and school facilities and understanding the position of preschool institutions in the broader socio-economic and legislative context.