Charles Explorer logo
🇬🇧

Applied didactics of Arts Education in pre-school

Class at Faculty of Education |
OKN03V203A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Aktuální pojetí výtvarné výchovy – parametry dobré praxe

Vizuální kultura jako oblast oborového kontextu výtvarné výchovy – základní vymezení

Předškolní věk a vizuální kultura – otázky relevance a adekvátnosti

Předškolní věk a vizuální kultura – galerijní a muzejní edukace

Předškolní věk a vizuální kultura – umělecká tvorba určená dětem

Didaktická transformace – volba oborového kontextu ahlavní zásady

Formulace výtvarného problému ve vztahu k plánování ve výtvarné výchově

Klíčové didaktické kategorie

Plánování ve výtvarné výchově - řady a projekty

Výtvarná výchova a kurikulární dokumenty

Hodnocení ve výtvarné výchově

Prezentace ve výtvarné výchově a komunikace s rodiči a vychovateli dětí  

Annotation

The course focuses on planning in Arts Education, practice and evaluation in the pre-school context. Its aim is to elaborate the methods of decision-making in given context and instruction on using the key didactical cathegories.

Information on the potentialities and limits of individual creative media, its implications for other didactical cathegories.